مهازل سعودية على الطريقة الأسلامية


لا استطيع ان اقدم وصفا تفصيليا لحالة القرف و الغثيان و بعض من السب و اللعن على الأديان و الأعراف و القبلية و العصبية و الوهابية و السعودية و الأسلامية و اى بتنجانيه تدعى انتسابها للأنسانية . . . . . . فما كتبته العربية نت عن جريمة إغتصاب جماعى حدثت لفتاه سعودية كانت بصحبة صديقها ليخطفها سبعة يتناوبوا اغتصابها جماعيا و يقوموا بعدها بتصويرها لأجبارها على السكوت يمكن ان نعتبره حادثا عرضيا قد يحدث فى اى مكان فى اى مجتمع شبابه يعانون من الهياج نتيجة للكبت او يعانون من الاباحية المفرطة اللى تدفعهم انهم يجربوا كل ما هو ممنوع , قد يحدث لى و لك مهما اختلف السن او الجنس او العقيدة اما ما يوصف بالجريمة فى حد ذاته فهو حكم حكم محكمة القطيف العامة بتشديد الحكم ليس على الجناة و لكن على الفتاة ضحية الأغتصاب و اعتبارها انها كانت فى خلوة غير شرعيه مع صديقها الشاب و الذى استحقت عنها الحبس لستة أشهر و الجلد 200 جلدة و لصديقها مثلهم لو هناك دين يعبد اتباعه القرود و يلطخون مؤخراتهم باللون الاحمر و يكشفوها للشمس و يسجدوا لآكلى الموز هايكون عندهم عقل أكثر من القرود الوهابية دى و لأستطاعوا التمييز بين ان تكون مجنى و ان تكون مجنى عليك ... يخى كسم السعودية على كسم الخلوة الشرعية
Mohamed ABADY Gemyhood محرر المدونة

Mohamed ABADY [a.k.a @Gemyhood] is an Egyptian Blogger and Published Author since 2005, Music Curator, New Media Expert-Trainer, Comics and Hiphop Artist.

7 comments:

  1. بلاش يا عم واحدة شرموطة ولا بنت ستين كلب واغتصبوها حقها فين

    حقها انهم يعدموا برضوا

    القاضي ماسمعش عن : ولاتزر وازرة وزر اخرى

    الله بخربيت القضاء السعودي

    ReplyDelete
  2. بس ما اتقالش اصلا هيه كانت قاعدة مع صاحبها ازاى و بعدين هيه حرة تقعد مع اللى هيه عايزاه

    ReplyDelete
  3. عالم اغبيا ببساطة

    ، فى باكستان بقى لو واحدة قالت ان فلان(وشاورت عليه اهوه) اغتصبها، هى تتاقب لانها ارتكبت الفاحشة!!
    . اما هو فلا.. ومن حقه يطلب منها تعويض عن تشويهها سمعته!!!!

    باقولك ايه..خسارة فيهم كلمة"على الطريقة الاسلامية" اللى فى عنوان دى..

    ReplyDelete
  4. لما أمك أو أختك تلاقيهم كانوا سهرانيين سهرة حمراء مع 8 رجالة ، وبعدين اتمسكوا معاهم ،ساعتها ها يطلعوها براءة وساعتها ها تقول كويس أن أختي ولا أمي رجعت بالسلامة وها تنسى أصل القعدة أنها كانت رايحة تتظبط بمزاجها.

    ولا ها تستناها في البيت علشان تعاقبها..

    يا ترى أنت مين فيهم

    الظاهر أنك مش أكثر من حيوان ويا حيوان ما تدخلش الاسلام في كل حاجة ..

    ReplyDelete
  5. من حقك تزعل أوى و انت حر لكن تقول الكلمة المعفنة اللى ختمت بها المقال هذا لايجوز دينا ولا حتى باى معيار ممكن نحتكم له
    الخلوة الشرعية اللى انت شتمتها الشتيمة الفاحشة دى دى من مبادئ الاسلام

    ReplyDelete
  6. طيب الحكم مش عاجبك وقلنا ماشى وماله بتحصل كتير واحكام كتير مابتعجبش ناس كتير لكن ايه حكاية على الطريقة الاسلامية دى يا سافل , هو كان حد قال ان دا حكم الاسلام يا اجهل من دابة؟ هو كان حد قالك ان الاسلام بيبرىء المغتصب وبيعاقب المغتصبة؟ دا حتى الاسلام مافيهوش حد ميتين جلدة ولا سجن خالص , ولا هى كراهية وحقد على الاسلام .؟ وايه اللى مش عاجبك فى الخلوة الشرعية يا روح امك؟ انت مش عارف ان امك لما حبلت من ابوك كانوا فى خلوة شرعية؟
    بطلوا سفالة وكذب ووقاحة جتكوا القرف مليتوا البلد

    ReplyDelete